Turkije heeft er een nieuw logo bij. Een logo dat mij een beetje doet denken aan het logo van Unilever. Voortaan worden alle Turkse producten – van koelkasten tot pakjes met koekjes – voorzien van het nieuwe logo. Bij een nieuw logo hoort natuurlijk ook een slogan. Geen ‘Made in Turkey’, maar’Discover the Potential oftewel: ‘Ontdek de Mogelijkheden’.
Het blauwe Turkije logo ziet er op zich niet verkeerd uit. Toch doet het mij erg aan het Unilever logo denken vanwege de sterretjes, streepjes en andere symbooltjes.
Slogan Turkije Discover the Potential
‘Discover the Potential’ klinkt heel erg internationaal en veelbelovend. Maar president Erdoğan vond het Turkse woord güç (kracht) eigenlijk beter in de slogan passen. Het nieuwe logo is volgens Erdoğan net zo belangrijk als het logo van de Turkse lira, dat onlangs ook werd ontworpen.
De symbooltjes in het Turkije logo bestaan uit 8 betekenissen: Groei, synergie, wereld, ontmoeting, oost en west komen samen, innovatie, saamhorigheid, aanpassing.
Wat vind jij van dit nieuwe logo?
Lees ook:Touroperator Corendon bestaat 15 jaar en heeft een nieuw logo
Lees ook:Unilever maakt ijsjes in fabriek in Konya
Lees ook:Jaaroverzicht (2014) Turkije
Lees ook:Nieuwe president Erdoğan legt de eed af..
Lees ook:Elke Turkse stad heet Erdoğan welkom met 101 kogels
Lelijk IGRENC!
Wat vind je er lelijk aan?