Turkijespecialist: ‘We hebben een fout gemaakt’

Mustafa Aykum (40) van BeachHolidays, de reisorganisatie die onlangs in de financiële problemen raakte, gaat momenteel gebukt onder grote haat.

Mustafa betreurt dit en voelt zich schuldig. Op zit moment zit hij nog in Turkije. Hij zou gisteren al teruggekomen zijn naar Nederland, maar moest nog wat zaken regelen. Mustafa wil namelijk het geld terughalen dat hij zou hebben geïnvesteerd in een Turks hotel. Dat geld was afkomstig van Nederlanders die hadden betaald voor een zonvakantie in Side. “We hebben een grote fout gemaakt”, geeft hij toe.

Wat ging er mis?

Toen Mustafa het geld terug wilde hebben om de vliegmaatschappijen en hotels te betalen, kreeg hij geen respons. Om deze reden konden de reserveringen voor de klanten niet worden uitgevoerd. “We weten niet of we er ooit iets van terugzien”, zei Mustafa in een telefoongesprek vanuit Turkije met het AD. Hij is gisteren overigens niet komen opdagen op een afspraak met Garantiefonds SGR in Nederland.

Zijn echtgenote benadrukt dat zij en haar man geen misdaad hebben begaan. “We hebben niets te verbergen. Ik heb geen grote zak geld bij me. Mijn man ook niet. Mustafa beseft dat de investering een foute keuze was, maar het is niet strafbaar.”

Redder in nood

Gelukkig is reisorganisatie Corendon in Eindhoven stabieler en brengt de komende dagen alle 2106 in Turkije gestrande Nederlandse vakantiegangers volgens schema terug. Dit in opdracht van de Stichting Garantiefonds Reisgelden SGR. Corendon zorgt voor het transport door de inkoop van nog beschikbare stoelen op retourvluchten van andere maatschappijen en door de inzet van eigen capaciteit. De passagiers worden over zo’n veertig verschillende vluchten verdeeld vanuit Turkije naar Nederland terug vervoerd.

Gedupeerden goed opgevangen

De overgrote meerderheid van de getroffen vakantiegangers verblijft in de buurt van Antalya aan de Turkse Rivièra, ruim 360 zitten aan de westkust nabij Dalaman en Bodrum. “Voor beide gebieden bleek er logistiek en mede dankzij het uitoefenen van wat extra druk gelukkig nog wel het een en ander te regelen. Het was een forse klus om die hele, complexe operatie binnen zo korte termijn volledig te kunnen afronden”, zei Corendon-directeur Atilay Uslu.

De een zijn dood…

Corendon had al een goede naam als betrouwbare en zeer voordelige reisorganisatie, met eigen vliegtuigen, en nu kan ze helemaal indruk maken als ‘redder in nood’. Veel vakantiegangers wisten trouwens zelf al de weg naar Corendon te vinden. “We zijn erg blij nu zoveel vakantiegangers de helpende hand te kunnen bieden”, aldus Uslu.

Lees ook:Atilay Uslu (Corendon) is de meest invloedrijkste Turkse Nederlander
Lees ook:Corendon-topman: ‘Ik wil niet in dit boevenfonds’
Lees ook:Corendon stationeert ook vliegtuig op Brussels Airport
Lees ook:Gedupeerden Turkijespecialist kunnen geld terugkrijgen
Lees ook:Pas op bij boeking reis Turkije

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>